Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Způsoby řízení IT procesů v organizaci (IT Governance)
Lišková, Martina ; Voráček, Jan (vedoucí práce) ; Kubíček, Jovan (oponent)
Správa informačních technologii nebo-li IT governance je dnes aktuálním tématem mnoha společností nejen na světovém trhu, ale také v České republice. Proto se diplomová práce na začátku seznámí čtenáře s oblastí IT governace, jejím vývojem, strukturou, účastníky, ale také jejími přínosy pro organizaci a naopak s možnými úskalími při jejím zavádění do společnosti. Hlavním přínosem práce je zmapování množiny poskytovatelů různých řešení na trhu. Těmito řešeními mohou být jak softwarové platformy, tak různé metodiky, případně poskytování poradenské činnosti. V práci jsou vybráni a následně popsáni zástupci na trhu z těchto skupin. V poslední části práce naznačuje implementace vybrané metodiky na ukázkové společnosti. Čtenář je podrobněji seznámen s teoretickou stránkou dané metodiky, ta je následně prakticky ukázána na návrhu aplikace této metodiky v konkrétní společnosti.
Výzvy pro CIO
Kouřimský, Vlastimil ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Diplomová práce se zaobírá problematikou vybraných trendů ICT poslední doby. Klíčovou osobou pro celou práci je CIO. Cílem práce je popsat a komentovat propojení role CIO s trendy a výzvami, které před ním v dnešní době vyvstávají. Pro dosažení tohoto cíle je nutné uvědomit si a popsat současné trendy prostřednictvím integrace průzkumů renomovaných společností, které se zabývají trhem ICT. Nepostradatelný je oborový přesah těchto studií, které se věnují technologiím. Přínosem práce je propojení byznysu a ICT na úrovni role CIO. Abstrakce od technických specifik příslušného trendu a zároveň od manažerského pohledu vytváří obrázek o výzvách pro CIO v kontextu společnosti. Úvodní část práce reflektuje pozici ICT ve společnostech a vytváří obrázek o celospolečenském propojení. Těžiště hlavní části práce tvoří kapitoly věnované jednotlivým trendům: analýza dat, analýza obsahu, social byznys, velká data, bezpečnost ICT a vzdělávání. Každá z těchto hlavních kapitol popisuje současný stav oblasti ICT a její roli ve společenském kontextu. Poslední část každé z hlavních kapitol je věnována přínosu a roli CIO pro jmenovanou oblast. Je popsán jeho vliv na výzvu, jeho hlavní spojenci a případná rizika trendu. V závěru práce je zhodnocen přínos CIO pro společnost a jeho role čelit výzvám, které pro něj ICT oblast přichystává. CIO hraje důležitou roli jako zodpovědná osoba za dané výzvy. Nicméně z práce vyplývá, že CIO není jedinou důležitou součástí soukolí, která je nezbytná pro úspěšné vytěžení maxima z každé výzvy.
Úloha CIO ve společnosti
Kouřimský, Vlastimil ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Čím je CIO ve znalostní společnosti v době velkého třesku informací a v prostředí globální vesnice? Čím byl v sedmdesátých letech minulého století? Čím by se chtěl stát v budoucnosti? Jaké pro to má předpoklady a jaké handicapy? To jsou otázky, na které tato práce hledala odpovědi. Znalostní společnost bude nadále potřebovat informace koordinovat, přenášet a opakovaně využívat a této potřebě nejlépe poslouží IT. CIO směřuje od nového druhu manažera přes technologa k hybridnímu manažerovi, který spojuje technologické znalosti a obchodní dovednosti s interpersonálními -- soft-skills. Se znalostí širších souvislostí a podporou týmu musí CIO provádět rychlá rozhodnutí, jejichž hlavním úkolem je generovat přidanou hodnotu. Generování této přidané hodnoty se zdá být špatně měřitelným, a to ohrožuje pozici CIO stejně jako snižování rozpočtu IT, outsourcování jejich činností nebo vytěsňování CIO z výkonného týmu. Cesta k úspěchu může vést přes vytváření vlastních vizí a efektivní zvládání komunikace, ale i přes vytváření synergie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.